Kom in contact met mensen die willen stoppen met roken en vraag advies aan ex-rokers op dit forum.

Welkom, dit forum is nieuw en nog erg leeg. Word lid en help ons om een gezellig stoppen met roken forum op te bouwen! We moeten ergens beginnen. :o)

Charlotje

Nicotinepleisters

25 nov 2017, 13:57

Het is de 2de x dat ik stop met roken. Ik gebruik als hulpmiddel pleisters.
De pleisters zorgen voor een continue input van nicotine zodat je in de stabiel mogelijke humeur blijft, je krijgt geen pieken en dalen zoals bij roken en dat maakt het allemaal wel wat makkelijker.
Ik heb iig veel minder moodswings en dus mezelf een stuk beter onder controle zodat ik rustig kan wennen aan mn nieuwe levensstijl. Ook nu is het zwaar, het monstertje blijft zeuren op de achtergrond, heb soms last van een zeer down gevoel, ben erg onzeker ineens en onrustig, maar ik was van de week de pleister vergeten te plakken voor mn werk en toen werden al die gevoelens vertienvoudigd dus ik moet echt zeggen dat ik er baat bij heb en ik ga er net zolang mee door tot ik groen licht krijg van mezelf.
Wel ben ik na een week van 21mg nr 14 gegaan en ga ik na ong 4 weken, dus volgende week naar 7 mg.

Het is wel een feit dat je niet moet denken dat het alles oplost, het is een ondersteuning die je consequent moet gebruiken en rustig moet afbouwen zodat jij je volledig kunt concentreren op alle andere afkickverschijnselen.

Thalita

Re: Nicotinepleisters

22 dec 2017, 20:50

mijn 1ste keer was met zyban, dit is mijn 2de keer en nu met pleisters

ericververs

Re: Nicotinepleisters

24 mei 2018, 09:47

Ik ga binnenkort ook beginnen met die pleisters, is de 1e keer dat ik ga stoppen met roken. Jou ervaring geeft me er een goed gevoel erover. Hou me op de hoogte alhier. Zal ik het zelfde doen. Ik ga begin volgende week starten.