Kom in contact met mensen die willen stoppen met roken en vraag advies aan ex-rokers op dit forum.

Welkom, dit forum is nieuw en nog erg leeg. Word lid en help ons om een gezellig stoppen met roken forum op te bouwen! We moeten ergens beginnen. :o)

william

gestopt

26 apr 2017, 03:59

beste mensen, toen ik 50 ging worden had ik het idee om te stoppen met roken, ben geen thuisroker ( een vorm van zelfbescherming ) tenzij bezoek van een rookvriend langskwam dus eind van de middag doorgaans naar het ' schaakcafe ' met een fijne en gezellige rookruimte die de helft van de zaak beslaat ; een aantal shagrokers bij elkaar in combinatie met belgische bieren en een schaakbord .. drank en alcohol gaan goed samen en voor je het weet ben je 4 uurtjes verder maar in eerste instantie kwam ik het cafe binnen om te roken . tabak is een gewustzijnsvernauwend middel en blijkbaar deed het me goed wat inderdaad mogelijk is i.c.m ondernemerschap wat spanningen en zorgen met zich mee kan brengen, ineens drie dagen geleden ben ik gestopt met roken, en dat bevalt me nu al goed aangezien het hoestje, de ietwat rauwe tong en de druk op mijn ogen reeds zijn verminderd, het schaakcafe vermijd ik voorlopig om de goden niet te verzoeken, het is nu 4 uur in de morgen en werd licht zwetend wakker en kwam via google terecht op deze fijne site inclusief het forum .. mijn huidige leeftijd is 57

Danielle1978

Re: gestopt

29 okt 2017, 08:55

Hallo allemaal
Ik nu aan de 2e stop poging
De 1e x cold turkey een ramp
Nu gedaan met afbouwen.
Merkte wel met het ineens veel afbouwen dat ik vreemde dingen kreeg
Extreem hoesten suisende oren
Of oren die dichtklappen vreemd.
Wat me wel erg opvalt is.....
vroeger was roken heel normaal
nu ineens lees je niets anders dan..
Stop met roken
Dodenlijk
sterven sneller
Op diverse sites iets anders de ene zegt rokers leven 10jaar korter
De ander zegt 4 jaar
Etc etc.
rokers krijgen longkanker

Er zijn zat mensen die niet roken of gerookt hebben die dat krijgen
Maar daar lees je niets over!!
het is niet goed voor je klopt helemaal

Maar als je ziet hoeveel mensen er met overgewicht zijn nou is om je dood te schrikken
Hoeveel korter leven die dan??

het roken taboe is nu bijna te vergelijken met de zwarte pieten discussie
sites vertellen
al rook je 3/4/5 sigaretten per dag
Is net zo slecht als dat je er bijvoorbeeld 25 rookt.
Een longarts vertelde mij dat hij dat moest tegenspreken
het is niet even schadelijk.
Dus hoe zit het nu echt?
Ikzelf wil stoppen voor mijn zoontje ik ben alleenstaande moede en wil hem in goede gezondheid groot zien worden.
Ik ben alleen niet in tegenstelling tot vele stoppers ineens een anti roker en zal het ook niet aan alle kanten ineens slecht gaan praten
Preken kun je het tegenwoordig beter noemen.