Kom in contact met mensen die willen stoppen met roken en vraag advies aan ex-rokers op dit forum.

Welkom, dit forum is nieuw en nog erg leeg. Word lid en help ons om een gezellig stoppen met roken forum op te bouwen! We moeten ergens beginnen. :o)

Thalita

reden

22 dec 2017, 20:48

mijn reden is mijn gezondheid, ik heb astma/copd en ik heb hartritmestoornis en nog een aantal lichamelijke en psychische ziektes

Sjekkie z'n Stekkie

Re: reden

23 dec 2017, 16:51

Hoi Thalita,

Dat zijn behoorlijk wat redenen om echt te stoppen en dus ook doen.
Tja ik schrijf dit misschien wel gemakkelijk maar zo is het dus niet.
Inmiddels zit ik in mijn 13e week van het stoppen, niet eenvoudig maar het gaat z'n gangetje.
En dat gaat natuurlijk met up's en down's, maar het gaat langzamerhand de goede kant op.
En realiseer dat hier meer mensen bezig zijn met het stoppen, dus prijs je gelukkig dat je niet de enigste bent op dit forum.
Ik wens je veel succes.

Sjekkie

Thalita

23 dec 2017, 17:38

dank je

stoneywise

29 dec 2017, 12:02

De helft van de rokers overlijdt aan de gevolgen van roken. Lijkt me wel een goede reden om te stoppen. Na 1,5 jaar dampen ipv roken is mijn gezondheid er heel erg op vooruit gegaan. Ik kan nu fatsoenlijk een trap op zonder te hijgen als een stoomboot.

stoneywise

29 dec 2017, 12:04

wees je er wel van bewust dat nicotine niet het probleem is, het zijn de andere stoffen die je verbrand. Nicotine kan erg helpen als medicatie voor bv adhd enzovoort. Indien je dit ervaart kun je uiteraard voor een ander nicotine deliver systeem kiezen, zoals dampers, pleisters en spray.