Kom in contact met mensen die willen stoppen met roken en vraag advies aan ex-rokers op dit forum.

Welkom, dit forum is nieuw en nog erg leeg. Word lid en help ons om een gezellig stoppen met roken forum op te bouwen! We moeten ergens beginnen. :o)

Kamerling

Één rede om niet te stoppen en veel redenen om wel te stoppe

23 nov 2016, 12:10

Het is een hele waslijst aan redenen om wel te stoppen:
Met stip op nummer 1: de streepjescodesnor, zo een gruwelijk aantal rimpels boven je lip, dat het wel een streepjescode lijkt.
2. Lang en gezond leven
3. Verbetering van je gezondheid en aandoeningen die je al hebt zullen hierdoor verminderen
4. Fitheid, uiteindelijk zul je je een stuk fitter voelen
5. Geld, wat een besparing, daar kun je royaal van op vakantie
6. Huid, weg met die grauwe huid, tijd voor een stralende teint met een blos op de wangen
7. Blikken, ja blikken! De blikken die je voelt als je de enige in het gezelschap bent die gaat roken.
8. Stank, eindelijk verlost van de eeuwige rooklucht om je heen, je jas, je haren, je huis, noem maar op.
9. Vieze adem, niet te vergeten die stinkbek waar je vanaf bent als je stopt. Kauwgom kan dus ook in de prullenbak.
10. Afvragen, je steeds maar afvragen of je nog genoeg sigaretten hebt en of je ergens wel kunt roken. Dat je uitrekend hoelang je ergens binnen zult zijn en of je zo lang wel zonder roken kunt.
Dit was nog maar de top 10, maar om niet te stoppen heb ik maar 1 rede: de ontwenningsverschijnselen!

Kakip

Re: Één rede om niet te stoppen en veel redenen om wel te stoppe

09 jun 2017, 13:38

En? Toch gestopt of was die ene reden genoegdoening door te gaan.
Mijn reden is te stoppen met roken voor het roken mij stopt