Kom in contact met mensen die willen stoppen met roken en vraag advies aan ex-rokers op dit forum.

Welkom, dit forum is nieuw en nog erg leeg. Word lid en help ons om een gezellig stoppen met roken forum op te bouwen! We moeten ergens beginnen. :o)

Sjekkie z'n Stekkie

De eerste week gelukt, pffffffffffffffffff

08 okt 2017, 15:58

Hallo medestoppers,
Wel de eerste week was mij er eentje, soms viel het mee en soms.....................pfffffffff heel moeilijk. Toch weten af te blijven van mijn pakkie drum. Heel veel mensen zeggen dat je alles moet weggooien, wel ik heb steeds dat pakkie drum met vloei en aanstekker bij mij in de buurt en dat pakkie is nog steeds niet geopend.

Boogie

Re: De eerste week gelukt, pffffffffffffffffff

08 okt 2017, 16:55

Oh sorry ik zie nu al je andere berichtjes. Wat ontzettend knap zeg! Heb je nog een gouden tip?

Sjekkie z'n Stekkie

Re: De eerste week gelukt, pffffffffffffffffff

08 okt 2017, 17:20

Hoi Boogie,
Ik doe de harde stop en die is knalhard.
Ik heb in mijn manier van leven niets aangepast, dus kop koffie op dezelfde tijd, eten op dezelfde tijd, potje bier of wijntje, ik laat dus niets staan.
Wat ik wel gedaan heb voordat ik stopte op Nederlandse website's t.a.v. stoppen met roken bezocht.
Verder ben ik zo'n 2 maand terug begonnen met afbouwen, eerst de dikke sigaartjes stoppen, daarna van 3 pakjes sjek naar 2 pakjes per per week en de laatste paar weken op anderhalve pakje shag per week en nog kleine sigaartjes af en toe.
Toen kwam het moment dat ik er flauw van was en ben ik 12 dagen terug er mee gestopt.
Zelfs net terug van een vakantie van 8 dagen in Toscane, een beroerder moment om te stoppen kun je niet bedenken.

Tips..........................
Tja.........
Je steeds zelf confronteren waarom dat je stopt.
Je steeds zelf confronteren met wat je per maand aan geld overhoud en wat je daarmee kunt doen.
Je steeds zelf confronteren dat je niet meer eraan hoeft te denken dat je maar steeds voor sigaretten of sjek op tijd moet zorgen te regelen.
Je steeds zelf confronteren dat je niet meer om een uurtje een sigarettje moet opsteken (de verslavingsverplichting)
Dat zijn wat tips.

Let wel:
Ik ben erzelf ook nog lange niet van af, dat besef ik mij terdege!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bij mij kan het dus ook nog echt mis gaan, dat realiseer ik mij maar al te goed, het is gewoon moeilijk, ook na 12 dagen stoppen bij mij.