Kom in contact met mensen die willen stoppen met roken en vraag advies aan ex-rokers op dit forum.

Welkom, dit forum is nieuw en nog erg leeg. Word lid en help ons om een gezellig stoppen met roken forum op te bouwen! We moeten ergens beginnen. :o)

darknessky

Weer gestopt met roken !

31 mei 2018, 20:48

Ben nu voor de 4e keer (november 2017) gestopt met roken, en altijd zonder hulpmiddelen.
Behalve dat roken slecht is, ben ik vooral gestopt omdat er een hetze wordt gevoerd tegen rokers.
Vooral de ex-rokers zijn vaak de meest verschrikkelijke mensen. Wie zijn zij om anderen te vertellen
en vooral hun wil opleggen dat zij moeten stoppen met roken ? Ik zal dat never nooit doen, omdat ik
dat gedrag ook vertoond heb. Nu weet ik voor 1000% zeker dat ik geen sigaret meer zal aanraken, maar
zal never nooit iemand anders veroordelen die wel roken. De eerste keer toen ik stopte duurde 2 jaar, de tweede keer
een jaar, en de derde keer weer 2 jaar. Ik was toen weer begonnen uit verveling, en ik had ook nog een goed
excuus. Ik sportte heel veel, en had vaak meer conditie dan iemand die nog nooit gerookt had.
Nu sport ik met regelmaat, en als ik heel eerlijk moet zijn, merk ik niet echt veel toen ik wel rookte.
Ook mijn smaak en zintuigen zijn altijd goed geweest, ook in de tijd dat ik wel rookte.
Het enige echte verschil wat ik wel altijd merkte is, dat ik s'avonds in bed, als ik ging slapen, dat ik
niet piepte met ademen wat weleens voor kwam. Maar voor de rest is alles hetzelfde, en
ik kom geen kg bij nu ik weer gestopt ben. Maar laat ik het positief afsluiten, ik hoop ook op een rookvrije
samenleving. En hierna gaan wij een hetze voeren tegen de drank, voeding en medicijnen..dan pas gaan wij leven in
een echte gezonde samenleving.