Kom in contact met mensen die willen stoppen met roken en vraag advies aan ex-rokers op dit forum.

Welkom, dit forum is nieuw en nog erg leeg. Word lid en help ons om een gezellig stoppen met roken forum op te bouwen! We moeten ergens beginnen. :o)

jeroenr

Maandag 16-4 stoppen

13 apr 2018, 21:28

Ik heb weer het besluit genomen om weer een "poging" te doen om te stoppen met roken.
Het weer wordt beter, het gaat allemaal lekker thuis en op het werk zijn we erg druk aangezien het onkruid nu de grond uit schiet.
Zondag pleisters kopen en maandag beginnen.
Vooral de tip van mijn collega houdt ik sterk in mijn achterhoofd (ik heb er nu 1tje nodig om dit moeilijke moment door te komen).
Het schijnt maar een paar minuten te duren voordat het wegebt.
Misschien suikervrije kauwgom erbij of iets dergelijks.
Alcohol en koffie vermijden en geen zoete dingen zoals snoep eten aangezien dat de trek alleen maar schijnt op te wekken.
Ook het moment dat je trek krijgt 10 minuten aftellen omdat dat gevoel dan weer weg moet zijn.
Het is een hardnekkig iets wat ik over een periode van maanden moet gaan afleren terwijl ik positief moet blijven en moet onthouden dat ik van moment naar moment en van dag tot dag moet leven ipv aan dat "traject" van maanden te denken.
Ik sta achter mezelf en deze periode om het te gaan doen en de kennis over de valkuilen die ik ga tegen komen.
Ik heb voor mezelf nu een soort "plan" gemaakt om me voor te bereiden en me goed ingelezen op internet over alle tips.
Vooral de "1tje kan wel gedachte" is er 1tje waar ik in het bijzonder op moet letten.
Ik heb op mijn werk gelukkig de mogelijkheid om even een korte "break" te nemen om me even goed te focussen op waarom ik wil stoppen en dat moeilijke moment voorbij te laten gaan.
Het zal ondanks alle voorbereidingen evengoed bijzonder moeilijk worden maar de omstandigheden nu met de verschillende motivaties die ik heb denk ik niet dat het veel beter gaat worden.
De eerste 2 weken schijnen het moeilijkste te zijn dus wens me maar succes.

Ik rook nu al zo'n slordige 20 jaar en ben het zat.
Familie rookt niet, ik heb 2 kleine neefjes (1 en 2) en het kost me teveel in combinatie met gezondheid en het feit dat roken niet meer "in" is zoals toen ik ermee begon.
Ik wil niet meer afhankelijk zijn van iets wat uiteindelijk niks positiefs oplevert en iedere week een hoop geld kost wat ik veel beter kan besteden.

Succes aan iedereen die gaat stoppen of ermee bezig is.
Belangrijkste lijkt me dat je er 100% achter staat, de juiste hulpmiddelen hebt (zyban en pleisters) en niet als wildwest actie het "eventjes" gaat doen omdat voor mij nog niet gewerkt heeft tot nu toe.

vos

Re: Maandag 16-4 stoppen

24 apr 2018, 14:33

:-) succes

Anemoon13

Re: Maandag 16-4 stoppen

25 apr 2018, 13:42

Goed besluit Jeroen! En ik kan je verzekeren dat je niet met roken door wil gaan tot je aan de zuurstof moet! Ik heb de afgelopen 8 weken nauwelijks lucht gehad door longontsteking. Ik was zó bang dat het niet meer zou herstellen, dat ik nu te ver was gegaan. Ik had zelfs geen lucht om te douchen. Gewoon totale paniek! Ik ben op dezelfde dag gestopt dus als het goed is ben jij nu ook over de eerste week heen. Hou vol want het levert zóveel meer op dan roken!