Kom in contact met mensen die willen stoppen met roken en vraag advies aan ex-rokers op dit forum.

Welkom, dit forum is nieuw en nog erg leeg. Word lid en help ons om een gezellig stoppen met roken forum op te bouwen! We moeten ergens beginnen. :o)

Belin

Voorstellen

01 aug 2017, 21:38

Hallo mijn naam is Belin. Ik loop al een tijdje rond met het feit dat ik wil stoppen met roken. Ik ben een flinke roker. Heb vanaf februari de regel ingesteld dat er binnen niet meer gerookt mocht worden door mij zelf en door mijn partner. Mijn partner wil overigens niet stoppen met roken. Buiten token heeft er wel voor gezorgd dat ik beduidend minder ben gaan roken. Nu vind ik het tijd om helemaal te stoppen. Ik heb gisteren nicotine pleisters gekocht en s avonds mijn laatste sigaret opgestoken. Deze helemaal tot het filter opgerookt en bij het uitmaken tegen mezelf gezegd dag dit mijn laatste zou zijn. Vanmorgen ging het eigenlijk best goed. Had wel een raar gevoel in m'n hoofd, waarschijnlijk door de pleisters. Vanmiddag had ik even een momentje dat ik echt tegen de rokers muur liep, maar er niet aan toegegeven. Vanavond werd het echt zwaar. Snak eigenlijk naar die stomme peuk.... maar ik pak hem niet!!!

jollynoeth7

Re: Voorstellen

17 aug 2017, 13:38

Hoi!

Ik ben gisteren 17.00 gestopt na 4 dagen tabex. De kuur duurt nog wel even, maar het gaat supergoed. De sigaret smaakte na de eerste pil al heel erg vies. Echt ongelooflijk. De natuurlijke stof cytisine hecht aan op receptoren waar normaal de nicotine op hecht, dus je bent al "verzadigd". Dat de smaak dan ook zo vies wordt, aparte ervaring. Ook de filmpjes op youtube met proeven van sigaretten op longen en in een waterfles zijn erg motiverend. Daarnaast heb ik het boek de opluchting gelezen van Geurtsz. Een echte aanrader. Ik heb 30 jaar gerookt ongeveer een pakje per dag, soms nog meer. Hoop zo te kunnen stoppen nu. Weet wel door een eerdere stoppoging dat het na drie maanden erg goed ging. Maar ja, niet eentje gaan proberen na 9 maanden!!. Dat ging toen fout. Nu ben ik gemotiveerd door een gevoel alsof er een dikke bel in mijn luchtpijp zat die ik er niet uit kon hoesten. Fijn om het even te kunnen delen met andere gestopten!